۱۴۰۲.۰۱.۲۲

کمپین «سیزده، سیزده فیلم بازی» با هدف آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با ساختار مستند سازی و فیلم بازی و ارتباط برقرار کردن آنها با این سبک از داستان نویسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، مسعود مهراد، مسئول واحد هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اینکه از ابتدای فروردین 1402، فیلم بازی مستند «عملیات دماوند» با عنوان کمپین «سیزده سیزده فیلم بازی» شروع به کار کرد، گفت: برای معرفی و تبلیغ این کمپین در ایام نوروز مسابقه‌ای در پیام رسان شاد تحت عنوان «سیزده سیزده فیلم بازی» برگزار کردیم و بر اساس این مسابقه یک مسیر تولید محتوا تعریف شد.

مسئول واحد هنر و سرگرمی حوزه هنری کودک و نوجوان در توضیح بیشتر این کمپین عنوان کرد: در ایام نوروز، 13 مسابقه در 8 مرحله  برگزار شد و هر روز با پایان مسابقه، برندگان نیز اعلام می شدند. مسابقه هم به این شکل بود که مخاطبانمان اقدام به تولید محتوا و کنش گری با ساختار و محوریت مستند می کردند که این رویکرد جدیدی در رسانه فیلم بازی بود.

مهراد در پاسخ به این سوال که دلایل تشکیل این کمپین چه بوده است، گفت: هدف ما این بود که مخاطب با این سبک از داستان ارتباط برقرار کند ما بتوانیم مخاطبانمان را با ساختار فیلم مستند و رسانه‌ی فیلم بازی به عنوان بستر کنشگری آشنا سازیم.

وی عنوان کرد: مسابقه فیلم‌بازی مستند «عملیات دماوند» از اول فروردین ماه شروع و تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت. این مستند یک داستان ناشناخته مربوط به دهه 50 شمسی است. مضمون و محتوای مستند «عملیات دماوند» در رابطه با تنها جنگ دوران پهلوی است که در دهه 50 به مدت 4  سال اتفاق افتاده است. مهراد تصریح کرد: در این مستند ایران یک حضور مستشاری در استان ظفار عمان داشت. این عملیات علی رغم تلفات بسیار و هزینه‌های بالا، سال‌ها در رسانه‌های خبری بازتابی پیدا نمی‌کند و در واقع این موضوع بصورت فوق محرمانه بوده است. بر اساس همین کلید واژه شعاری برای فیلم بازی عملیات دماوند با این عنوان «این یک داستان محرمانه است که کسی از آن خبر ندارد» استفاده کردیم.

مهراد تشریح کرد: این مستند به کارگردانی احسان مشکور و تهیه کنندگی محمد فریدونی و از محصولات سفیر فیلم می‌باشد/

وی افزود: در مجموع تا امروز قریب به 11 هزار شرکت کننده در مسابقه حضور داشته و به کنشگری پرداختند. در واقع هدف ما از برگزاری این رویداد افزایش کنش گری مخاطب در محصولات رسانه‌ای با محوریت مستند است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha